maandag 30 juni 2014

Mixed Media Schilderijtje Vogel

Joehoe, mijn mojo begint terug te komen! Ik heb nu zelfs drie projecten liggen die ik aan jullie kan gaan showen. Maar ik laat ze natuurlijk wel een voor een zien :)

Gisteren maakte ik dit canvasdoekje van 20cm bij 20cm. Ik stoorde me al een tijdje aan een gaatje in de muur in Thijs zijn kamer die nog dichtgestreken moest worden. Terwijl ik afgelopen week op zijn kamertje bezig was kreeg ik ineens de ingeving om er dan maar een klein schilderijtje op te hangen.

Omdat ik toch nog steeds erg nieuwsgierig ben naar Mixed Media, heb ik geprobeerd zo'n type schilderijtje te maken. Ik heb me hierdoor laten inspireren door deze site, maar er wel mijn eigen draai aan gegeven.
Het is nog steeds geen echte Mixed Media in de zin van veel geklieder, maar ik had toch vieze vingers nadien van de gesso en de zelfgemaakte Perfect Pearls verf ;) Mijn volgende stap is om te gaan werken met zelfgemaakte structuurpasta en stencils, maar daarvoor moet ik eerst eens even kijken of ik zelf nog stencils heb liggen :)

Gebruikte materialen:
- Canvas 20x20 (Xenos)
- Gesso (Action)
- Acrylverf turquoise (Action)
- Papier (Action), restje groen en zwart met witte stippen, parelmoer papier
- Perfect Pearls Turquoise  (Ranger)
- Identipen zwart
- Roosjes (Boekenvoordeel)
- Mod Podge en Tacky Glue

10 opmerkingen:

  1. Hahhaaaaaaaaaa wat een geweldig leuke manier om een gaatje in de muur te verdoezelen Chantal ! Wat dacht je van een lesje bij Nicole als je er mee door wil gaan??

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee om zo een gaatje te verdoezelen. En het is ook nog eens een leuk resultaat, mooi met die tekst erop.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi is dit canvasschilderij!! Vind het een prachtig geheel!!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig en ook zo'n lieve tekst!
    weet niet of je hem inmiddels al hebt gevonden maar hier is de link naar de pencil climber:
    https://www.youtube.com/watch?v=RwYjt3aQg4A
    Een fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Chantal,
    ik vind je canvasje en heel goede oplossing voor het gaatje ;-)
    Heel lieve uitstraling heeft het. De tekst is helemaal leuk!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat supermooi gemaakt Chantal, heel mooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je de zin in freubelen weer terug hebt Chantal. Hihi...dat is nog eens een super handige oplossing voor een gaatje in de muur... Gewoon een schilderijtje maken en erover hangen ;-) Wat een superleuk canvasje!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super dat je creabea activiteiten weer op gang komen en je mixed media creatie is super geworden wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig! Altijd fijn om weer inspiratie te hebben :)
    Dit canvasje vind ik in ieder geval een succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief canvasje heb je gemaakt. Leuk idee en súper uitgewerkt...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen